طبق اعلام منابع رسمی میزان مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات 60 درصد بوده است

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: آمار تعرفه های صادر شده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان دهنده مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم این استان است.

دکتر"محمدصادق بصیری" دقایقی قبل در جمع خبرنگاران با تقدیر از مردم و عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان کرمان اظهار کرد: ۲۸۴۲ شعبه اخذ رای در استان با ۴۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی کار رای گیری از دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجدین شرایط انجام دادند.

وی افزود: در این انتخابات ۱۸۰۰ نفر نامزد برای ۴۴۰ کرسی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر و ۱۵ هزار و ۶۸۰ نفر نامزد برای ۸۷۲۰ کرسی در ۲۸۱۲ روستای استان رقابت کردند.

بصیری تصریح کرد: جایگاه کرمان در بین ۹ استان کلیدی کشور قرار داشت که ۶۰ درصد واجدین شرایط رای دادن کشور را به خود اختصاص داده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: علی رغم گرمای هوا تا ظهر روز انتخابات، مشارکت ۲۶ درصدی مردم را در استان شاهد بودیم و با خنک شدن هوا به ویژه بعد از ساعت ۱۷ موج جمعیت و مشارکت بالای مردم از هر گروه و قشری کاملا مشهود بود به طوری که در هر ساعت بیش از ۱۰۰ هزار نفر رای دادند و بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط تا ساعت ۲۱ در انتخابات حضور پیدا کرده بودند.

وی افزود: آمار تعرفه های صادر شده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان دهنده مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم این استان است.

بصیری تصریح کرد: مشارکت در انتخابات شوراهای استان کرمان ۵۹ درصد بوده و دلیل تفاوت با مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، این است که در برخی روستاها انتخابات شورا نداشتند و برخی نقاط مثل پادگان ها صندوق انتخابات شورا نبوده است.

وی با اشاره به مشارکت ۵۱ درصدی زنان و ۴۹ درصدی آقایان در انتخابات در استان کرمان گفت: شمارش آراء ریاست جمهوری رو به پایان است و هنوز آمار تجمیعی اعلام نشده و با تجمیع، ستاد انتخابات کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند و نتایج شوراها توسط فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه از مردم فهیم و انقلابی استان کرمان تشکر می کنم که وظیفه خود را به خوبی تشخیص داده و عمل کردند، افزود: حضور مردم در انتخابات پاسخی دندان شکن به دشمنان دادند که درصدد بود القاء کند پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی ضعیف شده و در واقع برنده واقعی انتخابات مردم هستند و مردم کرمان در ادوار مختلف همواره بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته اند و در این دوره نیز به نظر می آید همینگونه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز ستاد کرونا برگزار نمی شود، گفت: وضعیت جنوب و شرق استان در بحث کرونا شکننده است و برخی شهرهای جنوبی از جمله رودبار جنوب، کهنوج و منوجان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

بصیری تصریح کرد: همچنین در استان کرمان ۱۱ شهر نارنجی و ۹ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. و علت اصلی قرمز شدن سه شهرجنوبی همجواری با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایسنا، "عباس تقی زاده" رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به درصد مشارکت شهرستان های استان کرمان در انتخابات روز گذشته گفت: ارزوئیه با ۷۳ درصد مشارکت، انار ۶۵، بافت ۷۳.۶، بردسیر ۷۰.۵، بم ۵۱.۶، جیرفت ۵۶، رابر ۸۹، راور ۷۲، رفسنجان ۵۴.۸، رودبار ۷۵، ریگان ۷۵، زرند ۷۲، سیرجان ۵۵، شهربابک ۶۲، عنبرآباد ۷۰، فاریاب ۸۰، فهرج ۵۳.۷، قلعه گنج ۷۰، کرمان ۵۰.۱۴، کوهبنان ۷۳، کهنوج ۶۶، منوجان ۷۴.۶ و نرماشیر ۵۱ درصد مشارکت داشته اند.

سایر خبرها

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول

بازدید استاندار کرمان از زمین های نهضت ملی مسکن در شهر بافت

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…