باحضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی انجام شد

با حضور معاون امور مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، خط آهن «کرمان - بم - فهرج – زاهدان» راه‌اندازی شد
طلوع کرمان به نقل از کرمان شهرآنلاین؛ میرحسن موسوی در آیین افتتاح خط آهن «کرمان - بم - فهرج – زاهدان» گفت: دولت راه‌آهن جمهوری اسلامی، افزایش خطوط راه‌آهن را در دستور کار دارد و هدف ما ارتقا کمیت و کیفیت قطارهای مسافربری شهری، روستایی و محلی است.
وی گفت: به‌سازی، نوسازی و خرید قطار جدید نیز به‌تدریج توسط شرکت‌های حمل‌ونقل و مسافربری در حال انجام است و برای خط ‌آهن «کرمان، بم، فهرج، زاهدان» با شرکت حمل‌ونقل و مسافربری رجا قرارداد بستیم و تخفیف خوبی برای مسافران گرفته‌ایم.
موسوی با بیان این‌که در طول سه سال گذشته ارتقا کیفیت در ایستگاه‌های راه‌آهن، تجهیز، به‌سازی، نوسازی و احداث نمازخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: هم‌اکنون نیز این امر در حال انجام است تا مسافران سفر ایمن و راحتی داشته باشند.
وی با بیان این‌که طی سه سال گذشته بسیاری از خطوط راه‌آهن توسعه یافته و یا بازسازی شده است، گفت: افزایش مسافر در طول مسیرها موجب افزایش قطارها در طول مسیر می‌شود.
موسوی با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی خوبی باید در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان انجام شود، افزود: در صورت استقبال مردم از قطار کرمان - زاهدان، قطارهای دیگری در مسیر قرار می‌گیرد و اگر ظرفیت مسافران به حد مطلوبی نرسد، تداوم پیدا نمی‌کند.
معاون امور مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که قیمت اتوبوس در این مسیر 200 تا 300 هزار ریال است درحالی‌که قیمت بلیط قطار کرمان، بم، فهرج، زاهدان 141 هزار ریال تعیین شده و برای محصلان نیز تخفیفاتی داده می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نیز در این آیین با بیان این‌که لازمه‌ی تداوم حرکت قطار مسافربری استقبال مردم است، گفت: حوادث جاده‌ای موجب می‌شود مردم به سمت خطوط ریلی بیایند.
سیدرضا سادات حسینی افزود: ماموریت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جابه‌جایی مسافر و حمل بار در شرایط ایمن است.
وی بیان کرد: 200 کیلومتر خط آهن بافق - کرمان از بیش از 600 کیلومتر خط آهن موجود در استان کرمان، فرسوده است که سرعت حمل بار و مسافر را پایین می‌آورد و هم‌چنین ایمنی پایینی دارد.
حسینی ادامه داد: سرعت قطارها در مسیر بافق 65 کیلومتر در ساعت است، اما در مسیر بم این سرعت به 120 کیلومتر می‌رسد.
وی تاکید کرد: امیدواریم تا ماه آینده عملیات تعویض و یا نصب خطوط جدید در خط آهن مسیر کرمان - بافق انجام شود تا رضایت‌مندی مردم را در سرعت، حرکت و ایمنی کار تامین کند.
مدیرکل راه‌آهن استان کرمان گفت: اولین قرارداد مشارکت بخش خصوصی با راه‌آهن به طول 57 کیلومتر در خطوط فرعی بین شرکت میتکو و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حمل 10 میلیون تن بار امضا شد که هفته‌ی آینده اجرا می‌شود.
وی افزود: اولین قرارداد در ساخت خطوط اصلی خط آهن کرمان به سیرجان با 6 میلیون تن بار است که با شرکت گل‌گهر سیرجان بسته شد.
شایان ذکر است؛ آیین افتتاح راه‌آهن کرمان - بم - فهرج - کرمان با حضور معاون امور مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل خدمات مسافران، مدیر خدمات ایستگاهی راه‌آهن، فرماندار، شهردار بم، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در محل راه‌آهن کرمان برگزار شد.

 قطار

 

 

 

سایر خبرها

بازدید استاندار کرمان از زمین های نهضت ملی مسکن در شهر بافت

تشکیل استان کرمان جنوبی تا نیمه نخست سال آینده

ثبت بیشترین بارش در ایستگاه های استان کرمان به شهر ساردوییه جیرفت/جدول مقادیر بارش ها

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…