پروژه های شهری کرمان

استاندار کرمان به همراه شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان کرمان از پروژه های شهری و در حال ساخت و مرمت شهرداری بازدید کرد.
طلوع کرمان به نقل از پایگاه استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه دهم فروردین ماه سال جاری به اتفاق شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان کرمان از پروژه های در حال ساخت و مرمت شهرداری کرمان بازدید کرد.

*** محور گلبازخان و میدان توحید
اولین محل مورد بازدید استاندار کرمان بازدید از بازگشایی محور گلبازخان، محدوده میدان و طرح یکنواخت سازی میدان توحید بود.
شهردار کرمان ضمن توضیح طرح یکنواخت سازی این میدان، گفت: با مالکین و مغازه داران در خصوص زیباسازی مغازه ها همزمان با اجرای این طرح مذاکره خواهد شد.
استاندار کرمان در این بازدید ضمن گفتگو با جمعی از مالکین و مغازه داران، تاکید کرد: احداث مجموعه ها و ساخت فضاها و تجهیز امکانات رفاهی به گونه ای باشد که رضایت مردم، مسافرین و توریست را به همراه داشته باشد.
گفتنی است طرح اجرایی میدان توحید به گونه ایست که این مجموعه قدیمی و باستانی را به مرکز گردشگری تبدیل و تمامی مسیر دور میدان به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

*** حمام ته باغ لِلِه
در ادامه استاندار کرمان از روند بازسازی و مرمت حمام ته باغ لله دیدن کرد.
شهردار کرمان گفت: مرمت و بهسازی فضای بیرونی حمام تمام شده و در حال حاضر استحکام بخشی قسمت داخلی حمام نیز پایان یافته و در حال مرمت دیوارها و فضای داخلی این مجموعه تاریخی هستیم.
بابایی همچنین از توافقات انجام شده در خصوص حریم بیرونی این مجموعه با هیات امنای تکیه باغ لله خبر داد و افزود: این حمام با دارا بودن دو قسمت مجزای زنانه و مردانه و با مساحتی بالغ بر هزار و 100 متر مربع یکی از بزرگترین حمام های تاریخی ایران محسوب می شود.

***مسیر ارتباطی اولین کارخانه چراغ برق کرمان به خیابان شریعتی و محور گلباز خان
در ادامه این بازدید استاندار کرمان از مرمت و فضا سازی خیابان محل اولین کارخانه چراغ برق کرمان بازدید کرد.
شهردار کرمان در حاشیه این بازدید گفت: ارتباط این مجموعه با خیابان شریعتی و در ادامه تا میدان ارگ به صورت یک خیابان سنگ فرش شده برقرار خواهد شد.
گفتنی است اولین کارخانه تولید چراغ برق کرمان در سال 1311 تاسیس و در سال 1394 مرمت و بازسازی شده و به نمایشگاه دائمی سیر تحول صنعت برق تبدیل شده است.

*** از احداث فاز دوم اکو پارک شهر تا قلاع دختر و اردشیر
استاندار کرمان در ادامه پس از بازدید از میدان شهدا (مشتاقیه) شهر کرمان، از محل احداث فاز دوم اکو پارک شهر کرمان، قلاع دختر و اردشیر، مدرسه قدیمی شهرداری کرمان که به خانه بوم گردی تبدیل شده بازدید کرد و پس از آن به پارک پدر واقع در خیابان شهدای شهر کرمان رفت.
این پارک یکی از فضاهای زیبای گردشگری و مجموعه تفریحی با دارا بودن آب نما و آبشار مصنوعی، مجموعه کافی شاپ و محل ورزش و پیاده روی و مسجد و دیگر امکانات رفاهی پذیرای مسافرین و مردم کرمان در ایام نوروز می باشد.
استاندار کرمان همچنین از مجموعه تفریحی و گردشگری قائم و تفرجگاه های احداث شده در این مجموعه نیز بازدید نمود.

*** افتتاح بوستان طبیعت تا چند روز آینده
استاندار کرمان همچنین از بوستان در حال احداث طبیعت واقع در ابتدای جاده قدیم ماهان در محدوده شهرداری منطقه 4 بازدید کرد.
این بوستان قرار است در روز 14 فروردین ماه امسال و به مناسبت روز طبیعت افتتاح شود.
استاندار کرمان در حاشیه بازدید های امروز گفت: شهرداران مناطق و شهردار محله ها با اطلاع رسانی عمومی، مردم را در جریان اقدامات و خدمات شهرداری و هزینه کردهای آن برای ساخت فضاهای سبز، بوستان ها و مجموعه های گردشگری و تفریحی قرار دهند.
رزم حسینی افزود: کرمان با دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد و آب و هوای متبوع اگر در بوستان سازی و ایجاد مجموعه های تفریحی جدید اقدامات موثر و مفید داشته باشد، بی شک کرمان یکی از قطب های گردشگری جنوب شرق کشور خواهد بود که رضایت مسافرین و توریست را به همراه خواهد داشت.

سایر خبرها

میدان کشاورز در شهر بافت بطور کامل بهسازی و دگرگون می شود

فاز دوم پروژه هتل چهارستاره بافت و مجتمع گردشگری آماده بهره برداری است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بافت برگزار شد

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…