همه مردم قطعا وضعیت بغرنج آسفالت و خط کشی معابر شهر کرمان را می دانند. عضو شورای شهر کرمان اما از ضرورت انجام مسئولیت اجتماعی معادن استان کرمان در آسفالت معابر شهر کرمان سخن می گوید.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان در صفحۀ اینستاگرام خود نوشت: انتظار این است که در سال‌جاری سهم قابل توجهی از مسئولیت اجتماعی معادن برای آسفالت معابر شهر کرمان و خرید ماشین‌آلات مرتبط در نظر گرفته شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد امینی‌زاده، در صفحۀ اینستاگرام خود درخصوص وضعیت آسفالت معابر شهر کرمان، ضمن تشکر از اقدامات مدیریت شهری در سال‌های گذشته، افزود: کاملاً عیان است که آسفالت معابر شهر کرمان به‌عنوان یکی از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی مردم در وضع مناسبی نیست و متأسفانه برخی از مناطق با وجود سابقۀ چندسالۀ ورود این مناطق به شهر، از نعمت آسفالت محروم هستند؛ چه برسد به آسفالت سالم.

وی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته، رویکرد شورای شهر این بود که در راستای اجرای عدالت منطقه‌ای در بهره‌مندی از خدمات اولیۀ شهری، آسفالت معابر محروم از آسفالت مانند شهرک «شهید همت»، «سرآسیاب» و «بلدالامین» در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس، وضعیت این مناطق نسبت به گذشته، در حالت قابل قبولی قرار گرفته است.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب آسفالت در شهر کرمان به‌علت اجرای شبکۀ فاضلاب شهری که در مناطق مختلف و ازسوی یک شرکت خصوصی در حال انجام است، تشدید شده، افزود: طولانی‌شدن دورۀ زمانی حفاری‌ها و ترمیم‌های نامناسب به شکل فرورفتگی یا برآمدگی، تقریباً همۀ معابر شهر را دچار آسیب جدی کرده و در بسیاری از موارد، نیمی از یک معبر را از امکان انتفاع خارج کرده است.

امینی‌زاده، یکی از اقدامات جدی شورای شهر در این زمینه را تشدید کنترل و نظارت بر ترمیم حفاری‌ها بیان کرد و ادامه داد: در برخی موارد، بهبود شرایط، محسوس است؛ اما در این زمینه همراهی مردم و شهروندان در اطلاع‌رسانی موارد نامناسب جهت ترمیم، بسیار راه‌گشاست.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات در حال انجام، بازنگری قرارداد شهرداری با شرکت‌های حفار در دورۀ پیشِ رو و در سال‌جاری است تا تعهدات شرکت حفار، بیشتر و کامل‌تر شود.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: بودجۀ در نظر گرفته‌شده برای آسفالت معابر در سال‌جاری، با افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته، 125 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قطعاً برای بهبود وضعیت موجود آسفالت معابر شهرمان بسیار ناچیز است.

امینی‌زاده ادامه داد: برای تحقق همین ردیف نیز پیشنهاد جدی این است که درآمدهای حاصل از عوارض خودرو و عوارض ناشی از حفاری به‌صورت اختصاصی برای خرید قیر در نظر گرفته شود که در پی تحقق این موضوع نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این ردیف درآمدی در شهرداری، یکی از مسایل جدی برای بهبود آسفالت شهر، کمبود ماشین‌آلات موردنیاز برای آسفالت و مستهلک بودن ماشین‌آلات موجود است.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: برای رفع این مشکل نیز بودجۀ در نظر گرفته‌شده برای خرید ماشین‌آلات عمرانی، افزایش حدود 20 برابری داشته و معادل 168 میلیارد تومان است تا به‌جای برون‌سپاری و واگذاری امور آسفالت به پیمانکاران، آسفالت معابر با هزینۀ کمتر توسط شهرداری انجام شود.

امینی‌زاده با بیان اینکه متأسفانه در سال 1400 نسبت هزینه‌های جاری به هزینه‌های عمرانی شهرداری 60 به 40 بود، تصریح کرد: پرواضح است که تحقق این درآمدها و تخصیص آن، به‌علت بار سنگین هزینه‌های جاری در شهرداری کرمان (ناشی از تورم غیرقابل پذیرش نیروی انسانی که با افزایش 57 درصدی حقوق کارگران تشدید شده است)، کار را بسیار دشوار کرده و تحقق آن نیاز به کمک دولت، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته سهم شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان و میزبان پیکر شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از مسئولیت اجتماعی معادن استان، بسیار ناچیز و به میزان کمتر از دو درصد بود، اما انتظار این است که در سال‌جاری سهم قابل توجهی از مسئولیت اجتماعی معادن برای شهر کرمان که 2700 میلیارد تومان است، به‌طور ویژه برای آسفالت معابر شهر کرمان و خرید ماشین‌آلات مرتبط در نظر گرفته شود.

kermanmunicipality2

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان کرمان ضروری است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…