طی جلسه شورای اسلامی شهر کرمان، بودجه 1500 میلیارد تومانی شهرداری کلان شهر کرمان به تصویب رسید

درنشست شورای اسلامی کلانشهر کرمان همچنین دربارۀ مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار و کمیسیون معماری و شهرسازی شورا اظهار نظر و تعدادی از مصوبات کمیسیون‌ها در صحن علنی شورا تصویب شد.
محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با تأکید بر اینکه ایجاد سازِکار نظارتی بر عملکرد بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، موجب می‌شود در دوره‌های بعدی مدیریت شهری نیز مشکلی ایجاد نشود، افزود: این اقدام موجب می‌شود بعد از گذشت چندسال، کاربری‌های در نظر گرفته شده برای امور خیرخواهانه، تغییر نکند.
در ادامه، محمود ایرانمنش، با بیان اینکه ایجاد بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، حرکتی خداپسندانه بود که تاکنون، اقدامات خوبی انجام داده و خیران نیز از آن استقبال کرده‌اند، گفت: تعامل بین شهرداری و سایر مؤسسات خیریه برای انجام امور خیرخواهانه، نیاز به شفاف‌سازی دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود برای نظارت بیشتر، سازِکاری ایجاد شود تا بنیاد خیریه بناهای ماندگار از هدف اصلی خود دور نشود.
شهردار کرمان در پاسخ به پیشنهاد اعضای شورای شهر مبنی بر ایجاد سازِکار و نظارت بیشتر بر روند اجرایی بنیاد خیریه بناهای ماندگار، با تأکید بر اینکه قبل از عقد قرارداد، توان کاری و مالی مؤسسه خیریه ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از قراردادهایی که به مرحلۀ اجرا نرسیده‌اند، برگشت خورده و به‌جای آن، خیریۀ دیگری جایگزین شده است.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: معمولاً شهرداری با مؤسسه‌های خیریۀ شناخته‌شده و باتجربه کار می‌کند و نظارت بر پروژه‌های خیریه، براساس پیشرفت کارِ مد نظر شهرداری، در دستور کار قرار دارد.
در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی کرمان، در تشریح مصوبات این کمیسیون، به پیشنهاد ارایه‌شده ازسوی شهرداری کرمان مبنی بر مشارکت با مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «کمک کرمان» در ساخت مرکز پزشکی‌هسته‌ای و مرکز تشخیصی پت‌اسکن اشاره کرد و افزود: با موافقت اعضای شورای شهر، این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفته است.
وی، به پیشنهاد شهرداری در خصوص پیش‌نویس قرارداد اصلاحی ساخت مسجد در شهرک «یاس سفید» در اراضی «حسن‌آباد» با موضوع تغییر کاربری آموزشی به مذهبی اشاره کرد و گفت: براساس پیش‌نویس قرارداد بنیاد خیریۀ بناهای ماندگار، مجوز ساخت‌وساز در قطعه‌زمین شماره 75 در کمیسیون مربوط اخذ شده است.
چناریان در ادامه، به درخواست شهرداری کرمان مبنی بر تأمین بخشی از بدهی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در خصوص اجرای تقاطع غیرهم‌سطح «سربازان گمنام امام زمان»(عج) و پیشنهادات شهرداری برای پرداخت آن در قالب واگذاری چند قطعه زمین اشاره کرد و افزود: موضوع عقد قرارداد بین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و شهرداری نیز مورد تصویب قرار گرفته است.
در ادامۀ این جلسه، تملک املاک مسیری برای ساختِ بلوار «سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی»، موضوع دیگری بود که ازسوی کمیسیون برنامه و بوجه مطرح و مقرر شد تا با حکم قضایی، تملک انجام و با پرداخت هزینه توسط شهرداری، املاک مسیری، تخریب و مسیر آزادسازی شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به واقع‌شدن این زمین‌ها در اراضی «حسن‌آباد» گفت: برای سرعت‌گرفتن کار به‌صورت قانونی، شورا مجوز خواهد داد تا کار تسهیل شده و زمین‌ها براساس ضوابط شهرداری تملک شوند.
شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه پرداختن به املاک مسیری به‌صورت موردی موجب اتلاف وقت می‌شود، تأکید کرد: مجوز تملک املاک مسیری پس از طی مراحل قانونی، براساس ضوابط و قوانین شهرداری بلامانع است.
چناریان در ادامه، به بودجه پیشنهادی شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰ و بررسی آن به استناد دستورالعمل وزارت کشور اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که با توضیحات شهرداری، هزینۀ اقدامات عمرانی و دیگر هزینه‌های پیشِ رو در آن محاسبه و پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه با طرح بودجه پیشنهادی، اصلاحات مد نظر کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز ازسوی شهرداری بررسی و به شورا ارسال شده است، افزود: شهرداری در سال‌جاری کار قابل تقدیری انجام داده و براساس گزارش حوزۀ مالی شهرداری، ۱۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال تحقق پیدا کرده است.
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به زحمات شهرداری در تنظیم بودجه، بر ایجاد درآمدهای پایدار تأکید کرد و گفت: باید هزینه‌ها را کاهش دهیم؛ زیرا در بودجه‌ریزی، پایین نگه داشتن هزینه‌ها بسیار مهم است.
فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر بررسی بیشتر هزینه‌ها در بودجه پیشنهادی شهرداری تأکید کرد.
علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان اینکه نگران تحقق بودجۀ پیشنهادی هستیم، بر ضرورت دقیق‌تر ردیف هزینه‌ها تأکید کرد و گفت: لازم است تنها ۳۰ درصد به بودجه اضافه شود.
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورا نیز با بیان اینکه بودجه شهرداری در مقایسه با پنج‌سال گذشته، حدود 85 درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش در سال‌های گذشته هیچ‌گاه بیشتر از 55 درصد نبوده است.
وی ادامه داد: این میزان بودجۀ مصوب و درآمدهای وصولی، نشان‌دهندۀ مدیریت صحیح و کارآمد مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مدیریت کارآمد، یعنی ایجاد توازن و تعادل بین هزینه و در آمد.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده را نیز باید در هزینه‌های شهرداری محاسبه کرد، به انعقاد قرارداد بعضی از پروژه‌های عمرانی اشاره و تاکید کرد: نیاز است این هزینه‌ها نیز مد نظر قرار گیرد و بودجه براساس ۱۵۰۰ میلیارد تومان بسته شود.
در ادامه، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان، به چند نامه ارسال‌شده ازسوی فرمانداری در خصوص مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر کرمان، ازجمله اصلاحیۀ مصوبۀ تعیین عوارض حصارکشی در خصوص زمین‌های فاقد حصار و بناهای مخروبه اشاره کرد.
رامین ارجمندکرمانی، با اشاره به اینکه اراضی فاقد کاربری و واقع در حریم شهر، با تعیین کاربری، ارزش افزوده پیدا می‌کنند و مشمول پرداخت عوارض به شهرداری می‌شوند، گفت: برخلاف نظر فرمانداری، عوارض ارزش افزوده ناشی از طرح‌های توسعۀ شهری، از املاکی که تعیین کاربری شده‌اند، باید دریافت شود.
وی افزود: با تعیین کاربری، ملک دارای ارزش افزوده می‌شود؛ بنابراین، مالک زمین باید سهم خود را به شهر پرداخت کند و شورای شهر بر این مصوبه اصرار دارد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعۀ شهری، برای این املاک، ارزش افزوده ایجاد می‌شود و به آن‌ها عوارض تعلق می‌گیرد؛ بنابراین، برخلاف نظر فرمانداری، بر این مصوبه اصرار داریم.
سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر بررسی بیشتر این مصوبه تأکید کرد و افزود: با نظر اعضای شورا، پیشنهاد می‌شود مصوبه‌ای دیگر به صورت پیوست دیده شود تا چگونگی مکانیزم محاسبه ارزش افزوده، دقیق‌تر مشخص شود.
در ادامه، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، به مصوبه‌ای در خصوص تخفیف به سازندگان ساختمان‌های بلندمرتبه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تصویب این مصوبه، تشویق برای بلندمرتبه‌سازی از سطح به ارتفاع است؛ زیرا هرچه شهر متمرکزتری داشته باشیم، هزینه‌های خدمت‌رسانی کمتر خواهد شد.
ارجمندکرمانی ادامه داد: آخرین مصوبۀ اصلاحی ازسوی فرمانداری، دریافت حق مشرفیت از مجتمع‌های مسکونی است که بر این اساس در طرح‌های توسعۀ شهری در صورت ایجاد ارزش افزوده، عوارضی بر عرصۀ مجتمع‌های مسکونی تعلق می‌گیرد و مبلغ آن به تعداد کل واحدها تقسیم می‌شود.
وی بیان کرد: تعیین ارزش افزوده بر عرصه، به نسبت قدرالسهم به کل ملک تعلق می‌گیرد و مالکان باید درصدی را به شهرداری پرداخت کنند؛ بنابراین، شورای شهر با اکثریت آرا براین مصوبه تأکید دارد.
در ادامۀ این نشست، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، بر راه‌اندازی هرچه زودتر کارخانه بازیافت شهرداری تأکید.
خدادادی همچنین از شهردار کرمان خواست گزارش کاملی از پیش‌فروش قبور را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.
وی همچنین با استناد به نامه برگشت‌خورده از فرمانداری مبنی بر محرومیت‌زدایی و انتخاب شهرداری به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان «ریگان»، از شهردار کرمان توضیح خواست که شهردار کرمان در پاسخ، با اشاره به اینکه شهرداری کرمان پیش از این نیز در سیل «خوزستان» با ارسال ماشین‌آلات به مردم آن منطقه کمک کرده است، گفت: تعیین معین اقتصادی در راستای سیاست‌های کلی کشور و فرموده‌‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت‌زدایی است؛ بنابراین، شهرداری کرمان در حد توان و امکانات کمک خواهد کرد؛ زیرا این اقدامات، در رضایت‌مندی مردم مناطق محروم تأثیر زیادی خواهد داشت./کرمان آنلاین

شهرداری کرمان

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…