بزرگترین پارکینگ هوشمند جنوبشرق کشور با ظرفیت 1200 خودرو به بهره برداری رسید

علی زینی‌وند، بیست‌ودوم آبان‌ماه، در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، «صاروج پارس»، که با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، رییس‌کل دادگستری استان، رییس اتاق بازرگانی استان و مقامات نظامی و انتظامی استان در محل این پارکینگ برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام از سرمایه‌گذار پروژۀ «صاروج پارس» و شهرداران دوره‌های گذشته کرمان به‌واسطه انجام این کار تاریخی در شهر کرمان تشکر کرد و افزود: تاریخچه اجرای این پروژه به‌عنوان الگویی که توانسته از دل موانع قانونیِ پیشِ رو، راهی را برای اجرا پیدا کند، باید به‌عنوان سند نوشته شود.
وی با اشاره به اینکه حجم قوانین و تفسیر پذیر بودن آن‌ها می‌تواند در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها مؤثرباشد، گفت: در این میان سلیقه‌ها نیز تأثیرگذار است.
استاندار کرمان پیگیری‌های اداره‌کل دادگستری استان کرمان را در جهت تحقق این پروژه ستود و افزود: جایی که موانع زیاد و دست‌وپاگیر وجود دارد، ذهن مدیران می‌تواند برای حل مسائل راه‌گشا باشد.
زینی‌وند با تأکید بر اینکه مدیران میدانی و با انگیزه می‌توانند کارها را تسهیل کنند، بیان کرد: با شنیدن شرحی از سابقۀ این پروژه و حل‌وفصل موانع موجود، متوجه شدم جسارت و شجاعت در حوزۀ مدیریتی کرمان درجهت اجرای پروژه‌ها وجود دارد.
وی افزود: شهردار کرمان نیز قابلیت، تخصص و درایت لازم را برای اداره امور شهر دارد و مدیریت شهری کرمان می‌توانند دوره خوبی را برای رونق شهر کرمان رقم بزند.
استاندار کرمان ظرفیت کرمان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی را خوب ارزیابی کرد و گفت: انسان‌های بزرگ و تأثیرگذاری متعلق به کرمان هستند که نمونۀ بارز آن شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است.
زینی‌وند با تأکید بر اینکه این شهید والامقام ظرفیت معنوی بزرگی را برای کرمان به ارمغان آورد، افزود: این ظرفیت نباید دستِ کم گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه درجهت اجرای پروژه‌های محدودۀ میراث فرهنگی، قوانین خاصی وجود دارد که نیازمند تعامل و هم‌فکری است، افزود: ما مدیران اجرایی وظیفه داریم از پروژه‌های قانونی دفاع کنیم و برای اجرای آن محکم بایستیم.
استاندار کرمان به وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های توسعه برای استان کرمان اشاره کرد و پیشنهاد داد برای اجرا و رصد پروژه‌های مهم و تسهیل امور سرمایه‌گذاری، «مرکز پایش سرمایه گذاری» در استان ایجاد شود.

رییس اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه از طریق این پروژه به «بازار قلعه»، «میدان توحید» و خیابان «امام(ره)» و خیابان «شهید طالقانی» راه‌های دسترسی داده شده، بر طرح ویژه مجموعه «صاروج پارس» و دیده‌شدن تمام نیازمندی‌های مردم کرمان در آن تأکید کرد.
ضرابی به 224 پلاک (املاک تملکی) و 300 سند اشاره کرد و تجمیع و تملک تمام آن‌ها را پروژه‌ای بزرگ دانست.
وی افزود: بعد از ارائه پروانه ساخت موقت در سال 1395 اولین پروانه رسمی جهت ساخت‌وساز به سرمایه‌گذار داده شد.
رییس اتاق مشترک ایران و عمان درخصوص مشکلات پیشِ رو گفت: علی‌رغم همۀ نقشه‌های تایید شده در سال ۹۷ طی نامه‌ای ازسوی اداره‌کل میراث فرهنگی بر طرح ایراداتی وارد و از شهرداری خواسته شد تا پروانه تمدید نشود.
ضرابی ادامه داد: بعد از این نامه طرح مجدد در کمیته فنی بررسی و با اعلام عدم وجود تخلف و قانونی بودن کار، به شهرداری اجازه داده شد پروانه ساخت‌وساز را تمدید کند.
وی افزود: با وجود تمام انجام مراحل قانونی و نبود اشکال در طرح، طی شکایتی ازسوی میراث فرهنگی به دادگاه، حکم برائت صادر و شرایط کامل برای اجرای کار فراهم شد.
رییس اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه 18 هزار تن اسکلت فلزی در پروژه اجرا شده است، یادآور شد: طبقات پروژه به‌صورت پله‌پله اجرا و بر روی سقف مجموعه، گنبدهای مشابه بازار ساخته می‌شود.
ضرابی افزود: در زون یک، مجتمع فرهنگی، تجاری و اداری «صاروج پارس» در سه هکتار زمین و 117 هزار مترمربع بنا احداث می‌شود که 2400 واحد پارکینگ در آن دیده شده که امروز 50 درصد پارکینگ‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این میزان پارکینگ، گره‌های ترافیکی محدودۀ بازار باز می‌شود.
رییس اتاق مشترک ایران و عمان ظرفیت فضای تجاری این مجتمع را 21 هزار مترمربع دانست و گفت: 5000 مترمربع پارکینگ به هایپرمارکت‌های مجتمع اختصاص دارد.
ضرابی حیات مرکزی، فواره موزیکی آب و آتش و شهربازی مسقف را ازجمله امکانات این پروژه برشمرد و یادآور شد: 4700 مترمربع از این مجموعه به بزرگترین شهربازی مسقف کرمان اختصاص دارد.
وی افزود: 5700 مترمربع فضای اختصاصی شامل فودکورت‌ها، کافی‌شاپ و رستوارن است و4500 مترمربع به فضای اداری اختصاص دارد.
رییس اتاق مشترک ایران و عمان متراژ نمازخانه و سرویس بهداشتی این مجتمع بزرگ را ۲۸ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: پردیس سینمایی و یک مرکز ورزشی مجزا نیز ازجمله امکانات این پروژه است.
ضرابی به ساخت یک هتل با حفظ رواق و هماهنگ با میدان «توحید»(ارگ) اشاره و خاطرنشان کرد: در زون یک و دو، سه حیاط مرکزی با ضوابط میراث فرهنگی وجود دارد.
وی تأکید کرد: برای ایمن‌سازی تردد مردم و سهولت در سوار و پیاده شدن، بخشی از طرح به‌صورت عقب‌نشینی و کنارگذر طراحی شده تا محل مناسبی برای تاکسی‌ها و تردد مسافران باشد.
رییس اتاق مشترک ایران و عمان ضمن تشکر از همراهی مسئولان استان به‌خصوص شهرداری کرمان با سرمایه‌گذار عمانی گفت: امروز پارکینگ هوشمند «صاروج پارس» در ۲۵ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۲۰۰ واحد افتتاح می‌شود./ شهرداری کرمان

saruj3.jpg

saruj1.jpg

 

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…