هیئتی متشکل از چند نهاد برای بررسی وضعیت ایمنی و شکاف های موجود در مجتمع تجاری ستاره کرمان به این مجتمع رفتند و موضوع را بررسی کردند.

وضعیت سازه مجتمع تجاری «ستاره کرمان» تا 24 ساعت آینده با اعلام نظر کارشناسان تعیین‌تکلیف و اعلام می‌شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، ظهر دیروز دادستان و شهردار کرمان به‌همراه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، شهردار منطقه پنج کرمان و تعدادی از مدیران شهری و استانی، به‌دلیل به‌وجود آمدن تعدادی شکاف در سازه مجتمع تجاری «ستاره کرمان» و بیم خطرساز بودن این ساختمان برای شهروندان، از این مجتمع بازدید کردند.

 

تا اظهار نظر کارشناسان فعالیت مجتمع ادامه پیدا می‌کند

دادستان کرمان در این بازدید با اشاره به دغدغۀ شهروندان درخصوص سازه این مجتمع گفت: امروز با مسئولان متولی و کارشناسان به این مجتمع آمدیم تا از نزدیک ساختمان را بررسی کنیم و نظرات کارشناسان را بشنویم.

دادخدا سالاری افزود: فعلاً چون اظهار نظر اولیه کارشناسان، مبنی بر عدم وجود اشکال در سازه است، فعالیت مجتمع ادامه پیدا می‌کند، اما چون جان مردم در مخاطره است، کارشناسان باید نظر قطعی ادامۀ فعالیت یا عدم فعالیت این مجتمع را هرچه سریع‌تر ارایه دهند.

وی تأکید کرد: باید وضعیت مخاطره‌آمیز بودن این سازه تعیین‌تکلیف و اعلام شود؛ اگرچه بررسی همه‌جانبۀ مشکلات این ساختمان، به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

اختصاص قاضی ویژه برای بررسی وضعیت ساختمان‌های عمومی خطرساز

دادستان کرمان با اشاره به دغدغۀ شهردار کرمان مبنی بر مخاطره‌آمیزبودن تعدادی از ساختمان‌های عمومی شهر کرمان گفت: در این خصوص، قاضی ویژه‌ای برای نظارت و بررسی پرونده و روند این‌گونه اماکن اختصاص داده‌ایم تا با قید اولویت این مجتمع، سایر ساختمان‌های عمومی مخاطره‌آمیز را نیز با استفاده از نظرات کارشناسان و متولیان، بررسی و تعیین‌تکلیف کند.

 

ضرورت تعیین‌تکلیف ساختمان‌های عمومی خطرساز در کرمان

شهردار کرمان نیز در حاشیۀ این بازدید تصریح کرد: حدود هشت ساختمان عمومی مخاطره‌آمیز در شهر کرمان وجود دارد که باید حتماً بررسی و تعیین‌تکلیف شوند.

سعید شعرباف درخصوص مجتمع تجاری «ستاره کرمان» و عدم نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت این مجتمع نیز گفت: این مجتمع ازجمله ساختمان‌های مشارکتی است که نظارت بر ساخت توسط شهرداری انجام شده است.

وی در عین حال بیان کرد: البته قانون در برخی مواقع اجازه داده دستگاه‌هایی مثل شهرداری که بخش نظارت فنی دارند، خودشان بر ساخت‌وسازها نظارت کنند؛ اگرچه قطعاً بهتر و مطلوب‌تر است که مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این پروژه‌ها حضور و نظارت داشته باشد.

شهردار کرمان با بیان اینکه درخصوص وضعیت مجتمع تجاری «ستاره کرمان» باید اساتید حوزۀ سازه و عمران نظر دهند، تأکید کرد: اما این مجتمع از لحاظ ایمنی و آتش‌نشانی نیز نواقصی دارد که باید برطرف شود.

 

شکاف‌ها ناشی از یک نشست اولیه در اثر آب‌های سطحی است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان نیز در این خصوص گفت: پس از بررسی کارشناسی و دقیق نقشه‌های این سازه، می‌توانیم به‌طور قطعی اظهار نظر کنیم.

عباس طوفان افزود: اما براساس بررسی اولیه، شکاف‌ها ناشی از یک نشست اولیه در اثر آب‌های سطحی است.

وی ادامه داد: نظر نهایی را پس از بررسی دقیق سازه و نقشه‌ها اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز در این بازدید گفت: این مجتمع از نظر ایمنی، موارد و اشکالاتی دارد که باید رفع شود.

ابراهیم بابایی افزود: متأسفانه به لحاظ اعلام حریق و تجهیزات، امکانات و تأسیسات اطفای حریق، در این ساختمان و پارکینگ آن کمبودها و مشکلاتی وجود دارد که این نواقص باید برطرف شود.

 

bazar setare kerman 1

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان کرمان ضروری است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…
vtem news box

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود 

عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، درباره فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز مانند بقیه واحد‌های احیا مست…