انتقال آب با کیفیت(یکی از با کیفیت ترین آب های ایران) در بم به بهره برداری رسید

mehrabiyan1.jpg

علی اکبر محرابیان روز جمعه در آیین افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات و ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان افزود: یکی از معضلات استان کرمان این بود که حتی یک گَرم از معادن بسیار ارزشمند این استان در کرمان فرآوری نمی شد و تمام به صورت خام صادر و میلیون ها تن ذخائر ارزشمند سالانه استخراج و از طریق جاده ها و کشتی ها به دیگر مناطق کشور و خارج از کشور ارسال می شد.

وی تصریح کرد: طرحی با تدبیر دولت وقت و حمایت مدیران و نمایندگان استان کرمان نوشته شد تا چه کنیم این منابع ارزشمند در استان به ثروت، اشتغال و ارزش افزوده تبدیل شود و در این مسیر بزرگ توسعه که بی شک نمونه آن را بسیار کم داریم، موضوع آب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر نیرو تاکید کرد: استان کرمان از دیرباز در منابع آب فقیر بوده و روز به روز بر این فقر اضافه می شود چون استان دائم در حال پیشرفت و رشد است و باید برای موضوع آب تدبیر بسیار جدی داشته باشیم که با حمایت دولت و مصوبات سفر نخست استانی دولت سیزدهم به استان کرمان این کار به خوبی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ما چهار برنامه را برای تامین آب کرمان در دستور کار داریم افزود: برنامه اول این است که از ذخائر آب های سطحی و سدهای استان کرمان بتوانیم حداکثر فایده را ببریم و پروژه هایی در جنوب، شرق و دیگر نقاط این استان به همین منظور تعریف شده است.

محرابیان با اشاره به پروژه انتقال آب از سد نسا به شهر های بم و بروات بیان کرد: همین موضوع برای سد جیرفت و تامین آب این شهر و سد شهیدان امیرتیموری برای شهر رابر و مناطق اطراف آن پیش بینی شده که برخی در مراحل نهایی هستند و برخی هم نیاز به حمایت و اعتبارات کافی دارند.

وی با اشاره به استفاده از بهترین منبع آب و شیرین سازی آب دریا بیان کرد: عملیات اجرایی این کلان پروژه در سال ۱۳۸۹ با حمایت دولت وقت آغاز شده و در ادامه با حمایت خوب مدیران دولت های یازدهم و دوازدهم ادامه پیدا کرده و در انتها و در دولت مردمی کار به خوبی پیش رفته است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دولت مردمی پیش بینی شده عملیات خط دوم انتقال آب از دریا اجرایی شود که رییس جمهور کلنگ عملیات اجرایی آن را به زمین زده اند.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب دریا به اصفهان در طول سه ماه بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته، ۶۰۰ کیلومتر از مسیر آماده سازی، ۳۰۰ کیلومتر حفر کانال‌ و ۱۰۰ کیلومتر هم لوله گذاری شده است.

محرابیان گفت: مسیر انتقال آب دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز در حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد و خطی هم برای استان فارس اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی استان کرمان به ویژه برای مناطق شمالی این استان تدابیری اندیشیده ایم و تخصیص صادر شده تا برای شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، انار و زرند از خط انتقال آب خلیج فارس آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار را تامین کنیم که کلنگ عملیات اجرایی این مسیر ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ بر زمین زده شده و با سرعت بسیار خوبی این پروژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: امیدواریم این سفر برای تامین مالی این طرح موثر باشد، البته برای تامین منابع مورد نیاز فکرهایی شده که در صورت تایید و تصمیم ریاست محترم جمهور کار را انجام خواهیم داد.

محرابیان خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح فاضلاب سیرجان، ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در حال بهره برداری و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی و ۲ پروژه برق انرژی خورشیدی را در سیرجان در دست اجرا داریم که جزو افتخارات دولت است تا بتوانیم موضوع ناترازی برق را با بهترین و پاک ترین و ارزان ترین روش ها برطرف کنیم.

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…