پیکر شهید گمنام درمیان استقبال مردم شهیدپرور بافت در دانشگاه آزاد اسلامی بافت به خاک سپرده شد.

شهید گمنام در بافت

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام علی مهدی‌زاده در این آیین باشکوه که با استقبال چشمگیر مردم همراه بود، تدفین این شهید گمنام در واحد بافت را برکتی برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: «شهید حرمت خاص خود را دارد و به مانند امامزاده است. امروز دانشگاه آزاد اسلامی بافت میزبان عزیزی است که با توسل به آن می توان راه درست را از نادرست متمایز کرد.»

امام جمعه بافت با بیان اینکه پیکر مطهر شهدا هرجا آرام گیرد، آرامبخش است و یاد و عطر مبارک آن در فضا پراکنده می شود و معنویت می آفریند، افزود: «مقام و جایگاه شهدا آنچنان است که آیت الله مشکینی فرمود حاضرم ثواب بیست سال نماز در سجاده را با دو رکعت نماز با لباس خونین در میدان جنگ عوض کنم.»

وی با ذکر آیاتی از قرآن کریم افزود: «ای کاش همه عاقبت بخیر شویم. راه عاقبت بخیری یاری دین خداست، همچنان که سیدالشهدا (ع) با نثار خون جوانانش و امام سجاد با اسارت و افشاگری هایش دین خدا را یاری کرد. یاری دین یعنی همین فضا و مکان اختصاص داده شده به شهدای گمنام در دانشگاه های کشور.»

مهدی زاده خواهران را با حجاب، عفاف و وقارخود یاری کنندگان دین خدا خواند و اظهار کرد: «همه باید با امر به معروف و نهی از منکر نگذاریم هنجارشکنی شود و ارزش های مقدس ما تحت الشعاع قرار گیرد. یاری دین بصورت عملی با رفتار و کردار است. یاری دین خدا یعنی زیر بار ذلت نرفتن، یعنی زینب کبری بودن در اوج اسارت. یاری دین یعنی سپاه قدس و گردان فاطمیون و زینبیون. یعنی استکبار ستیزی و تابع محض ولایت مطلقه فقیه بودن.»

امام جمعه بافت تصریح کرد: «امروز اعلام می کنیم کشوری که خطش خط شهدا و ولایت است در مقابل استکبار سرخم نخواهد کرد. آنچنان که معاویه و عمر سعد با همه دسیسه های خود نتوانستند پیروز شوند، آمریکا و ایادی استکبار نیز پیروز نخواهند شد.»

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهید گمنام خاطرنشان کرد: «حضور امروز مردم در تشییع این شهید گمنام و در همه صحنه های این نظام نشان داده است که آمریکا باید از عصبانیت بمیرد که جوانان این ملت محسن حججی ها هستند و پیرمردانش حبیب ابن مظاهرها و زیر بار ظلم استکبار نخواهند رفت. اگر آمریکا بخواهد کوچکنرین گزندی به این اتحاد وارد کند با خروش ملت مواجه خواهد شد.»

به گزارش آنا، در ابتدای این مراسم دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع)طی سخنانی اظهار کرد: «امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با 13 واحد دانشگاهی ، 37000 دانشجو،700 عضو هیأت علمی تمام وقت، 2000 هیأت علمی مدعو و 3000 کارمند پذیرای این شهید گمنام است که مقدمش را گرامی می داریم.»

وی با بیان اینکه شهادت حیات طیبه است، ادامه داد: «حیات طیبه یکی از اوصافش شهادت در راه خداست. حیات طیبه ختم به لقاالله می شود و شهید حضور در خلوت حضرت حق پیدا می کند. پس شهادت افنخار است. در اکثر آیاتی که در قرآن مجید در خصوص شهادت آمده است، تاکید بر زنده بودن شهید است. شهدا نزد خداوند متعال و در قهقهه مستانه شان عندربهم یرزقونند.با اولین قطره خون شهید تمام گناهان او پاک می شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: «به برکت حضور شهدا و بویژه شهدای گمنام فضای کشورجمهوری اسلامی ایران رونق می گیرد و معطر می شود. امروز مفتخریم که دسته گلی ازجوانان غیور سالهای دفاع مقدس را میزبان هستیم و به این میزبانی به خود می بالیم.»

در پایان مراسم نماز این شهید گمنام که در عملیات بدر و در شرق دجله به شهادت رسیده است، به امامت حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس واحد رفسنجان اقامه و پیکر مطهرش جنب کتابخانه شهید کریمی دانشگاه آزاد اسلامی بافت به خاک سپرده شد.

سایر خبرها

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول

فولاد بافت تا آخر سال جاری وارد فرابورس ایران می شود

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…