سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که از دیروز جمعه وارد استان کرمان شده است، بعد از سفر به زرند در شمال استان، دیشب به بافت در غرب مرکز استان کرمان رفت و شب را آنجا ماند تا امروز (شنبه) صبح در نشست شورای اداری سه شهرستان مذکور شرکت کند.

khanduzi.jpg

فرمانداران این سه شهرستان و نیز نماینده مردم آنها در مجلس در حضور وزیر اقتصاد به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

فرماندار شهرستان بافت گفت: برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تامین وثیقه بانکی یکی از مشکلات مردم است که درخواست داریم این مساله حل شود.

فرهاد آراسته افزود: شهرستان بافت، شهری علمی و فرهنگی که ۲۷۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر از مردم منطقه در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند، ادامه داد: شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوئیه پایلوت کشوری اشتغال هستند و با توجه به پرورش مرغ و طیور در این منطقه درخواست تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت احداث کشتارگاه در این شهرستان داریم.

ضرورت تخصیص اعتبارات بانکی

فرماندار رابر نیز در این نشست با اشاره به اینکه رابر یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس استان کرمان است که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده، افزود: روستای قنات ملک زادگاه سردار سلیمانی پایگاه مقاومت اسلامی است.
حسین آقا ملایی افزود: تخصیص اعتبارات بانکی برای اشتغال و وام ضروری، رسیدگی به دهک‌بندی یارانه‌های مردم، پیگیری سهام عدالت، تسریع در صدور مجوزهای کسب‌وکار و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از جمله درخواست‌های مردمی در رابر است.
وی با اشاره به پایلوت بودن شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوئیه در طرح اشتغال شهید سلیمانی بیان کرد: با وجود برگزاری جلسات و قول‌های داده شده هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه در شهرستان رابر نشده است.

فرماندار رابر همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات طرح دامدار کارت، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و احداث نیروگاه های مقیاس کوچک خورشیدی در رابر شد.

پیش‌بینی تسهیلات و اعتبارات برای سرمایه‌گذاران
فرماندار ارزوئیه نیز در این نشست اظهارداشت: شهرستان ارزوئیه دارای محرومیت زیادی است و هنوز در برخی روستاهای منطقه مردم در کپر زندگی می‌کنند که باید بگوییم زمان در ارزوئیه متوقف شده است.
رضا اسماعیل کاخ  ادامه داد: سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های خروج این شهرستان از وضعیت فعلی است و باید تسهیلات و اعتبارات برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شود.
وی تصریح کرد: منطقه ارزوئیه گندم استان‌های کرمان و خراسان جنوبی را تامین می کند و باید نگاه ویژه‌ای به کشاورزی داشته باشیم؛ در بحث امهال وام‌های کشاورزی نیز وزارت اقتصاد و دارایی همکاری کند.

ضرورت احداث پتروشیمی و کارخانه گیاهان دارویی

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: بزرگترین پروژه‌ای که می تواند در آینده این منطقه(سه شهرستان) نقش موثر داشته باشد پتروشیمی است.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت عامل عقب ماندگی این منطقه است افزود: این موضوع را در این جمع کسانی بهتر می‌توانند ترسیم کنند که به نیکی کشور را می شناسند و همین جا از حضورشان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم؛ خبرنگاران به علت علاقه‌ای که به مردم و خدمت دارند در معرفی خدمات  دولت  و معرفی مظلومیت های مردم همه جا حاضر  و بهترین مقایسه را می توانند داشته باشند.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های تولید گیاهان دارویی در سه منطقه بافت،رابر و ارزوئیه تصریح کرد:  از وزیر اقتصاد  می خواهیم کارخانه گیاهان دارویی که کلنگ آن به زمین زده شده است راه‌اندازی شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت ۵۰ درصدی مردم  این سه شهرستان  با ابراز نگرانی از این اتفاق خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم این سه شهرستان به وجود داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر مظلوم واقع شده‌اند.

 وی  با درخواست از وزیر اقتصاد  مبنی بر اینکه  سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این سه شهرستان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد  این سه هزار میلیارد تومان در اختیار پیمانکاران برای اشتغال پایدار و ۴۰ درصد به حوزه اشتغال خرد و خانگی قرار گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه انتظار داریم از تنها کارخانه (فولاد)  شهرستان بافت حمایت لازم  انجام شود تصریح کرد: اموال تملیکی باید در اختیار کمیته امداد و جامعه هدف به منظور ارائه به خانواده نیازمند قرار داده شود.

وی گفت: در این سه شهرستان بیشترین ذخایر کرومیت و ۳۷ درصد گردو کشور تولید می‌شود اما متاسفانه با واقعیت خام فروشی در معادن و محصولات کشاورزی و دامی روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا وزیر اقتصاد بعدازظهر جمعه وارد شهر کرمان شد و پس از بازدید از چند طرح صنعتی و اقتصادی در نشست شورای اداری شهرستان های شمال استان واقع در زرند شرکت کرد./ایرنا

سایر خبرها

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…