شبیر رستمی ابوسعیدی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت گفت: جهت افزایش ارتقا توان پیشگری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باتوجه به کاری که در همه جای دنیا انجام می‌شود گیت‌هایی به منظور ضدعفونی کردن و استریل شدن درست شده است و ما نیز دنبال چنین وسیله‌ای بودیم.

طلوع کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رستمی رییس بیمارستان جیرفت با بیان اینکه قیمت معادل خارجی دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند خیلی گران بود و همین طور مدل ایرانی تولید داخل هم هزینه زیادی داشت افزود: با پتانسل منطقه و پتانسیل فنی سعی کردیم این وسیله را با هزینه کمتری بسازیم که دانشگاه جیرفت زحمت ساخت این دستگاه را به عهده گرفت.

رستمی ابوسعیدی ضمن تشکر از تیم فنی مهندسی دانشگاه جیرفت تصریح کرد: دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت با سرپرستی ایمان گروهی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه و شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت به همت تیم ۵ نفره مهندسی برق دانشگاه، این دستگاه را طبق استاندار‌های که مدنظر بیمارستان بود طراحی و ساختند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت گفت: باتوجه به اینکه یکی از منبع‌های بزرگ انتقال ویروس کرونا در سطح شهرها، و استان‌ها بیمارستان‌ها هستند امیدواریم از این طریق بتوانیم هم برای پرسنل و هم برای مردم از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنیم..

دانشجویان مهندسی برق دانشگاه جیرفت موفق به ساخت، گیت ضد عفونی کننده هوشمند شدند.

رامین مشایخی یکی از دانشجویان مخترع دستگاه گیت ضد عفونی کننده هوشمند گفت: پیشنهاد ساخت این دستگاه از سوی بیمارستان امام خمینی بود که دانشگاه جیرفت به دانشجویانی که توانمندی ساخت و طراحی این دستگاه را داشتند را دور هم جمع کرد تا دستگاه گیت ضد عفونی کننده هوشمند را بسازند.

او با معرفی اعضای تیم پنج نفره ساخت این گیت هوشمند افزود: محمدکاظم کرمی، رامین شریک آبادی، سید هاشم رشیدی، رامین مشایخی و محمدرضا حاجبی اعضای تیم هستند.

مشایخی تصریح کرد: به سرپرستی ایمان گروهی ساردو رئیس دانشکده فنی و مهندسی و شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت شروع به ساخت دستگاه کردیم ابتدا تئوری و سپس کار را به صورت عملی انجام دادیم، یک کار شبانه روزی بود که طی یک هفته به اتمام رسید.

مشایخی با اشاره به نحوه عملکرد این دستگاه بیان کرد: گیت ضدعفونی کننده هوشمند شامل دوحالت اتوماتیک و دستی است که در حالت دستی به مدت هفت ثانیه محلول پاشی می‌کند و این مدت زمان قابل تغییر نیز می‌باشد و درحالت اتوماتیک با ورود فرد به داخل دستگاه سنسور هوشمند طی مدت زمان مشخص شده شروع به کار می‌کند.

رامین مشایخی اظهار کرد: این دستگاه حاوی یک مخزن است که الکل ۷۰ درصد در مخزن ریخته می‌شود.

مشایخی با بیان سختی‌های کار طی مدت ساخت دستگاه گفت: ما پنج نفر به مدت یک هفته منزل نرفتیم و شبانه روز مشغول ساخت بودیم که به لطف خدا و حمایت دانشگاه جیرفت توانستیم موفق شویم.

شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت: هیئت علمی و تیم فنی مهندسی این دانشگاه آمادگی دارد برای تمام بیمارستان‌های جنوب گیت ضد عفونی کننده هوشمند بسازد.

او افزود: دانشجویان ما این توانمندی را دارند که این دستگاه را در ابعاد مختلف طراحی کنند به عنوان مثال برای بیمارانی که با تخت یا برانکارد همچنین افرادی که با ولیچر وارد بیمارستان می‌شوند دانشجویان ما می‌توانند ابعاد را جوری طراحی کنند که این افراد هم بتوانند از این دستگاه ضد عفونی کننده استفاده کنند.

کوهستانی تصریح کرد: قابلیت هرگونه تغییر در طراحی این دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند را داریم و هرتعداد هم که سفارش داده شود می‌توانیم بسازیم.

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تشکر از رئیس و دانشجویان دانشگاه جیرفت گفت: باتلاش و همت دانشجویان پرتلاش و توانمند می‌توانیم به دستاورد‌های علمی بزرگی در سطح کشور و حتی در سطح دنیا برسیم.

او افزود: آمادگی داریم که از دانشجویان حمایت کنیم تا دانشجویان بالنده شوند و رشد پیداکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری هم برای ازبین بردن ویروس کرونا اقدامات بیشتری انجام دهیم که قطعا با همکاری دانشگاه جیرفت در این زمینه نتیجه خوبی پیش رو خواهیم داشت.

به همت دانشجویان مهندسی برق، دانشگاه جیرفت برای اولین بار گیت ضد عفونی کننده هوشمند در بیمارستان امام خمینی جیرفت راه اندازی شد.

بزودی با همکاری دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. تمام بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به گیت ضد عفونی کننده هوشمند مجهز می‌شوند، این اقدام به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

سایر خبرها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از محورهای رابر و ارزوئیه به جنوب استان می گوید

سفر سیدعزت الله ضرغامی به جنوب استان کرمان

بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بافت

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…