محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز 24 اسفند، در آخرین شورای گفتگوی استان در سال 96 با بیان اینکه پیگیری مطالبات بخش خصوصی در شورای گفتگوی استان جای تقدیر دارد اظهار داشت: ادبیات ما ادبیات توسعه است و امیدواریم خروجی ما در استان در این حوزه مطلوب باشد.

پورابراهیمی نماینده کرمان و راور

طلوع کرمان به نقل از تسنیم-پورابراهیمی با اشاره به اینکه مدلی که در اجرای پروژه‌ها در کشور داریم با مشکلاتی روبه‌رو است گفت: آئین‌نامه‌های قدیمی است و با توجه به اینکه نحوه اجرای پروژه‌ها در کشور تغییر کرده است که عدم رفع این مشکلات در کشور منشاء فساد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال رفع این مشکل بودیم و مقر شده این مشکل در سطح ملی پیگیری و حل شود افزود: ما در استان بانی حل این مشکل بودیم و وقرر شد تا بخشنامه‌های آن به تمامی استان‌ها ابلاغ شود.  

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدنی، صنعتی و ... در استان فراهم شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در جدول پیش‌بینی متوسط نرخ رشد کشور، برای استان کرمان عدد 8.5 درصد دیده شده که این میزان از متوسط نرخ رشد کشور بیشتر است عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان بیشترین استفاده را در جهت بلابردن بهره‌وری استان برد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط به بهره‌وری یک از شاخص‌های ما در استان است افزود: ذغالسنگ یک از ظرفیت‌های استان است و امروز بالاترین ذخایر ذغالسنگ را در استان داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان 3.7 درصد جمعیت کشور را دارد در حالی که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده گفت: متوسط نرخ رشد استان از کشور بالاتر است در حالیکه سرانه تولید ناخالص داخلی استان کرمان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان، استان ویژه در امر صادرات است بیان کرد: متاسفانه در سال جاری تراز بازرگانی کشور منفی بوده و میزان واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه با مصوبه مجلس هزار میلیارد تومان منابع برای حوزه امر صادرات اختصاص داده شده افزود: استان کرمان باید مطالبه‌گر توسعه صادرات در سال آینده در کشور باشد و امیدوارم سال آینده شاهد جهش اقتصادی در استان کرمان باشیم.

در این جلسه علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان امروز در کشور به عنوان الگو برای دیگر استان‌ها ارائه می‌شود اظهار داشت: باید به سمت صنایع خرد در حوزه کشاورزی و دامداری پیش برویم.

وی نظام دامپروری سنتی، دستی و پرخرج در استان را یک آسیب برشمرد که بعضا رو به تعطیلی است گفت: ستادی در اتاق بازرگانی استان برای بازسازی نظام دامداری و کشاورزی و بالا بردن بهره‌وری در استان تشکیل شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی افزود: توزیع نامتوازن در حوزه اعتبارات در بخش دولتی و خصوصی، بیکاری، حاشیه‌نشینی، مهاجرت بی‌رویه و مشکلات به تبع آن را به دنبال دارد.

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…