سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به کاربری‌های پارک گردشگری اظهار داشت: طراحی این پارک به نوعی است که جذب گردشگر داشته باشیم و نوع بازی‌ها، هتل، انواع پیست‌ ورزش‌های جدید رایج را داریم و فضایی حتی برای سرمایه‌گذاری به لحاظ بازده اقتصادی هم در آن دیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهران عالم‌زاده صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: حوزه فرهنگی اجتماعی کالبد روانی شهر را تشکیل می‌دهد و اهمیت روح و روان شهر به مراتب بیشتر از کالبد فیزیکی آن است.

شهردار کرمان ابراز داشت: مسائل فرهنگی اجتماعی با توجه به وضعیتی که کشور با آن مواجه است، باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

عالم‌زاده به توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهر کرمان به عنوان اولویت‌ برنامه‌های شهرداری کرمان اشاره داشت و افزود: میان پراکنش این فضاها در چهار منطقه شهر کرمان باید توازنی وجود داشته باشد که سعی شده در برنامه بودجه شهرداری انجام گیرد.

وی ادامه داد: اقداماتی هم در این راستا انجام شده اما شخصا اعتقادی به مراسم کلنگ‌زنی ندارم و ترجیح می‌دهم که پس از ساخت کامل مورد افتتاح و اطلاع‌رسانی قرار گیرد و در این دوره شهرداری اخبار پروژه‌های به ثمر نشسته را به اطلاع مردم برسانیم.

شهردار کرمان گفت: نوع نگاه به فضاهای فرهنگی و اجتماهی متفاوت با عملکردشان تاکنون خواهد بود و به سمت آموزش‌های شهروندی و تعامل مردم می‌رود.

عالم‌زاده پیاده‌راه شدن بعضی از مکان‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با این کار فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح شهر آمده و در معرض دید مردم قرار می‌گیرند، میدان ارگ هم که از قبل طراحی شده به سمتی رود که تعاملات اجتماعی در حوزه پیاده‌راه شدن باشد.

وی با بیان اینکه میدان شورا هم در طرح قبلی دیده شده باید تبدیل به پیاده‌راه شود، گفت: محورهایی از خیابان‌ها قرار است تدریجا به پیاده‌راه تبدیل شوند، اما باید تدریجی و متناسب باشد که مسائل و مشکلات اجتماعی و کسبه و نقلیه را نداشته باشیم.

شهردار کرمان ادامه داد: با این کار برخی از معابر در ایام سال، ماه و هفته به فعالیت‌ها فرهنگی اجتماعی اختصاص می‌یابد و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز در تعاملات اجتماعی فرهنگی استفاده کنیم.

کلنگ‌زنی پارک گردشگری کرمان در سال جاری

وی از کلنگ‌زنی پارک گردشگری کرمان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار اولیه این پارک تامین شده است و مطئمنا پروژه متفاوتی از سایر موارد خواهد بود.

عالم‌زاده با اشاره به کاربری‌های پارک گردشگری اظهار داشت: طراحی این پارک به نوعی است که جذب گردشگر داشته باشیم و نوع بازی‌ها، هتل، انواع پیست‌ ورزش‌های جدید رایج را داریم و فضایی حتی برای سرمایه‌گذاری به لحاظ بازده اقتصادی هم در آن دیده شود.

وی در مورد خانه شهر و مرمت آن گفت: در بودجه شهرداری مصوب شده و باید انجام شود، مرمت این مجموعه باید به نحوی باشد که برای 40 سال آینده اطیمنان خاطر ایجاد کند و در قالب یک مجموعه فرهنگی اجتماعی باشد.

عالم‌زاده بیان داشت: برای تسریع در امر مرمت و بازسازی خانه شهر با توجه به استقرار شورای شهر در طبقه بالای این مکان، باید جابه‌جایی ساختمان شهرداری و شوراهای شهر صورت گیرد.

سیدمهران عالم زاده

سایر خبرها

تحقق 90 درصدی اشتغال در حوزه صنایع دستی وگردشگری شهرستان بافت

میدان کشاورز در شهر بافت بطور کامل بهسازی و دگرگون می شود

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…