فاز نخست پویش آسفالت شهرداری کلانشهر کرمان به بهره برداری رسید

در سی‌ویکمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، فاز نخست «پویش آسفالت» شهر کرمان به میزان ۵۰۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در آیین بهره‌برداری از فاز اول «پویش آسفالت» که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهرداری در یکی از معابر مشرف به خیابان «سرباز» برگزار شد، گفت: با توجه به گذشت مدت‌زمان طولانی از زمان آسفالت معابر شهر و عقب‌افتادگیِ تاریخی که در حوزۀ آسفالت دارد و با عنایت به اینکه با شتاب‌گرفتن پروژۀ فاضلاب شهری، آسفالت برخی از معابر مشکل پیدا کرده است، امسال آسفالت یک میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان در قالب «پویش آسفالت» توسط پیمانکار مناسب و صاحب نام، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و مناطق پنج‌گانه، در دستور کار قرار گرفت.
سیدمهران عالم‌زاده از آسفالت معابر شهر در پنج منطقۀ شهری خبر داد و افزود: باتوجه به اجرای میزان بیشتر آسفالت در منطقه چهار، امروز فاز نخست این پویش، در منطقه چهار شهری به به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت قیر، برای این میزان آسفالت، حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: «پویش آسفالت» را از مناطق کم‌برخوردار و هدفِ بازآفرینی فضاهای شهری شروع کردیم.
شهردار کرمان با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، بیشترین خدمت‌رسانی شهرداری در محله‌های کم‌برخوردارِ مناطق چهار و یک شهر کرمان بوده است، گفت: در سال گذشته نیز بیشترین حجم آسفالت متعلق به منطقه چهار شهر کرمان بوده است.
عالم‌زاده افزود: علی‌رغم اینکه منطقه دو بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده، اما در راستای توسعه متوازن شهر، خدمات بیشتری در مناطق کم‌تر برخوردار ارایه شده است.
شهردار کرمان در ادامه، از خرید ماشین‌آلات سنگین برای آسفالت معابر شهر کرمان خبر داد و گفت: خرید این ماشین‌آلات، موجب افزایش سرعت عمل کار در آسفالت معابر می‌شود.
عالم‌زاده با بیان اینکه با پایان یافتن برودت هوا، آسفالت معابر شهر شتاب بیشتری خواهد گرفت، گفت: با توجه به شروع «پویش آسفالت» از اواسط تابستان امسال، تلاش می‌کنیم با توجه به قرارداد منعقدشده با پیمانکار، در مدت‌زمان یک‌ساله، حدود دو میلیون مترمربع از معابر شهر کرمان را آسفالت کنیم.
وی افزود: با این اقدام، بخشی از عقب‌افتادگیِ شهر کرمان در حوزۀ آسفالت معابر جبران می‌شود.
شهردار کرمان به استعلام از دستگاه‌های خدمت‌رسان، قبل از آسفالت هر معبر اشاره کرد و گفت: پس از اجرای آسفالت، به دستگاه‌های خدمت‌رسان اجازه حفاری داده نخواهد شد.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: آسفالت معابر با کیفیت و استانداردهای لازم اجرا و بر آن نظارت شده و خواهد شد.
مهدی نیکویی با بیان اینکه در فاز اول «پویش آسفالت»، ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر کرمان آسفالت شده است، گفت: میزان آسفالت و روکش آسفالت در فاز نخست توسط پیمانکار، ۲۴۱ هزار مترمربع بوده و بیش از ۲۵۶ هزار مترمربع از معابر نیز توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه کرمان آسفالت شده است.
وی با اشاره فعال بودن اکیپ آسفالت شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، گفت: در سال ۹۹ میزان آسفالت و روکش آسفالت توسط اکیپ مناطق، به میزان بیش از ۱۰۶ هزار مترمربع بوده است.
لازم به ذکر است؛ در پایان این آیین، شهردار کرمان با اهدای گل، ضمن تقدیر از کارگران زحمت‌کش اکیپ آسفالت، بهره‌برداری از فاز نخست «پویش آسفالت» به متراژ ۵۰۰ هزار مترمربع را اعلام کرد.

همچنین، ریز عملکرد آسفالت معابر شهر کرمان در قالب فاز نخست «پویش» آسفالت، در سایت شهرداری کرمان بارگذاری شده است./شهرداری کرمان

آسفالت

سایر خبرها

موافقت شورای ترافیک استان کرمان با احداث تقاطع غیرهمسطح به شکل روگذر در سه راهی شرف آباد در بزرگراه امام رضا شهر کرمان

صعود به قله کوه شاه بافت از قلل مرتفع ایران

سه پروژه فعلی شهرداری بافت که در حال اجراست/ پروژه های دیگری نیز در راه است

نوشتن دیدگاه

جدیدترین عناوین

یادداشت

entekhabat111.jpg
اسفند 13, 1402
سقوط مشارکت ملی در انتخابات

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت!

پایین ترین مشارکت در تاریخ انتخابات های ایران رقم خورد!
یادداشت سردبیر نویسنده: میثم انصاری راد
یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 درصدی و کم شدن یک درصدی مشارکت… ادامه

خبرهای ویژه

mes-raf12.jpg
مهر 02, 1402
به همت شرکت مس

استادیوم اختصاصی مس رفسنجان در آستانه بهره برداری در این ماه قرار گرفت

استادیوم 10 هزارنفری مس رفسنجان به بهره برداری می رسد
خبرهای ویژه نویسنده: میثم انصاری راد
مجموعه ورزشی شهدای مس رفسنجان قرار است که در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به طور رسمی آغاز به کار کند. به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان با ظرفیت ۱۰ هزار نفر که شامل سالن بدنسازی،… ادامه خبر

پیشخوان روزنامه ها



vtem news box

سقوط نرخ ارز و سکه در بازار ایران 

بازار ارز و طلا کاهش قیمت خوبی را تجربه کرده و هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی به 64.800 تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 13 ظهر دوشنبه بی…
vtem news box

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت کرمان در آستانه افتتاح قرار گرفت 

واحد تولید آهن اسفنجی شماره 2 مجتمع فولاد بافت با راهبری ایمیدرو، در فهرست طرح های آماده بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح قرار گرفت. ظرفیت واحد شماره 2…
vtem news box

ثبت پایین ترین مشارکت در انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی/ بجای 41 درصد مشارکت، بگویید 59 درصد عدم مشارکت! 

یادداشت سردبیر/انتخابات مجلس با همه مشکلات و مشخصه های خود از تایید صلاحیت ها و عدم تاییدهای سئوال برانگیز برگزار شد اما در این بین مشارکت پایین 41 در…
vtem news box

آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها/جدول 

 آمار نهایی انتخابات در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوییه به تفکیک کاندیداها در قالب یک جدول منتشر شد. بر اساس نتایج یاسر سلیمانی با 24911 رای منتخب…