طلوع کرمان به نقل از مهر، تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف کرمان از پروژه های سطح شهر کرمان بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ها قرار گرفتند. محمدعلی قنبری در بازدید از پروژه آزادی گفت: پروژه آزادی تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد. قنبری تصریح کرد: در خصوص بحث تملیکات اطراف پل آزادی و اِلمان میدان آزای هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که باید در این موارد در کمیته های مختلف به نتایج دست پیدا کنیم.

پرداخت ۱۷۱ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان بیان کرد: شهرداری کرمان تاکنون برای  پروژه میدان آزادی ۸۹ میلیارد تومان پول به قرارگاه خاتم پرداخت کرده است.

وی  تصریح کرد: قرارداد قرارگاه خاتم با شهرداری کرمان برای شش تقاطع غیرهم سطح آزادی، باغملی، امیرکبیر، هوانیروز، راه آهن و ابوذر ۴۴۰ میلیارد تومان است که تاکنون شهرداری ۱۷۱ میلیارد تومان پول و زمین به قرارگاه خاتم داده است.

قنبری اظهار داشت: برای تقاطع های غیرهم سطح شهر کرمان که توسط قرار گاه خاتم در حال ساخت هستند تاکنون یک ریال از بودجه دولتی هزینه نشده و تمام پرداختی ما به قرارگاه خاتم از درآمدهای خود شهرداری بوده است.

نگرانی بابت آبهای زیر سطحی اطراف پروژه آزادی کرمان وجود ندارد

وی گفت: نگرانی بابت آبهای زیر سطحی اطراف پروژه آزادی کرمان وجود ندارد و روزانه ۲۵ تانکر آب از این مجموعه جمع می شود تا عملیات اجرایی انجام شود.

قنبری با اشاره به اینکه سازه میدان آزادی به صورت بتنی و غوطه ور است و آب برای این سازه مشکلی ایجاد نمی کند، بیان کرد: دیواره زیر گذر آزادی بتنی لاینینگ است و آب به داخل پل نفوذ نمی کند و دیگر نیازی به کشیدن آّب زیرسطحی نیست.

وی در خصوص دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه میدان آزادی گفت: قرارداد پروژه میدان آزدی دو ساله بوده است اما شاید برنامه زمان بندی این طرح مشکل داشته و درآمدی که شهرداری داشته کفاف هزینه های این پروژه ها را نمی داده است.

انتقاد از احداث تقاطع غیرهم سطح باغ ملی

وی گفت: بنده اعتقاد دارم پل باغ ملی نباید در مرکز شهر احداث می شد و در بحث ترافیک همیشه مساله شبکه ترافیک مطرح می شود و هیچ زمان نقطه ای ترافیک را حل نمی کنند.

قنبری ابراز داشت: طبیعی است اگر بخواهید ترافیک نقطه ای از شهر را حل کنید روانسازی در آن نقطه انجام می شود اما ترافیک را به تقاطع های همجوار خود منتقل می کند در خصوص باغ ملی این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: در زمینه انحراف مسیر پل باغ ملی به سمت خیابان شهید رجایی ابراز گفت:  به دلیل اینکه سر درب کتابخانه ملی ثبت شده است امکان جابجایی آن وجود نداشت و به طبع قوسی داخل خروجی رمپ انداختیم و این امر تاثیری در مجموعه پل ندارد.

پل سیدی در شهریورماه افتتاح می شود

قنبری در بازدید خبرنگاران از پروژه احداث پل سیدی اظهار داشت: کلید ساخت پل سید در سال ۹۰ زده شده و تا بهمن ماه سال گذشته بعد از گذشت هفت سال حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشته پنج ماه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قنبری گفت: طبق برنامه زمان بندی که ما در نظر گرفته ایم در هشتم شهریورماه سال جاری این پل به بهره برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان یادآور شد: زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری این پل توسط شهرداری انجام می شود.

قنبری با اشاره به اینکه طول پروژه سیدی ۹۰۰ متر است، تصریح کرد: قسمت اعظم بتن ریزی و آرماتوربندی این پل مربوط به دو سه ماه گذشته است.

وی گفت: براساس برآورد انجام شده ۱۴ میلیارد تومان هزینه کل این پل تا پایان بهره برداری است  و تاکنون در این پروژه هیچ گونه بدهی به پیمانکار نداریم.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: قسمتی از جدول گذاری پل سیدی توسط بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان و ۱۰ کیلومتر از جدول گذاری این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری انجام شده است.

پروژه تله کابین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

وی در بازدید از پروژه تله کابین کرمان اظهار داشت: این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

قنبری عنوان کرد: دستگاه های تله کابین و کابین های آن به مدت سه ماه توسط  کارشناسان شرکت خارجی سازنده تست خواهد شد و بعد از تایید کارشناسان شرکت، به بهره برداری می رسد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: ۱۰۰ درصد قطعات تله کابین کرمان خارجی است که خریداری و کابین های آن هم وارد شده و در گمرک در حال ترخیص هستند.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت: طبق قراردادی که با پیمانکار تله کابین کرمان بسته شده، تله کابین بعد از بهره برداری ۱۰ سال در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت و بعد آن به شهرداری واگذار خواهد شد.

پروژه بام کرمان در منطقه باستانی قرار ندارد

وی در زمینه بام کرمان گفت: این پروژه در منطقه باستانی قرار ندارد و تا حریم میراث فرهنگی ۲۵۰ متر فاصله دارد.

قنبری بیان کرد: ساخت هتل بام کرمان چهار سال طول می کشد و ۶۰ هزار متر زیربنای این هتل است.

وی ادامه داد: برآورد هزینه اولیه ساخت این هتل ۲۰۰ میلیارد تومان است که توسط یک موسسه مالی اعتباری انجام می شود.

قنبری افزود: پنج هکتار فضای سبز عمومی در بام کرمان توسط پیمانکار اجرا می شود و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: تاکنون عملیات احداث جاده دسترسی به بام کرمان با هزینه ای هفت میلیارد تومان اجرایی  شده که با هزینه آسفالت این مسیر به هشت میلیارد تومان خواهد رسید.  

 

کد خبر

نوشتن دیدگاه

از درج نظرات حاوی توهین جلوگیری می شود.